Alkohol är ingen ursäkt

"Jag var full", "Man gör dumma saker på fyllan", "Det var alkoholen snacka", och så vidare. Vi har alla hört dem och vi har alla sagt dem, jag är inte oskyldig heller. Igår gick min kväll från 6/10 till 2/10 på en sekund. På den sekunden stod jag och pratade med några kompisar när himlen öppnade sig över mig. Någon på övervåningen häller sin drink över räcket och rakt över mig. Mitt hår blev dyngsurt, hela axlarna blev blöta och nedkladdade och mitt humör blev helt förstört. Hur fan kan man vara så respektlös att man häller en drink över någon som inte ens har gjort något? Fine om jag bitchat och fått den rakt upp i ansiktet men nu stod jag helt oförberedd, och fick inte ens se vem det var som hällde den! Jävla fegis, respektlösa fega idiot. Hela min kväll förstördes och jag blev jätteledsen. Jag hade lockat mitt hår och var så fin i håret, efter drinken såg jag ut som en blöt katt. Jag sov hos en kompis, när jag vaknade upp så luktade mitt hår sprit och jordgubb. Det var hårt, som att jag hade sprejat 20 lager hårsprej. När jag kom hem fick jag äntligen bli av med det. Jag vet inte ens när jag var besviken på människor sist. 
Alkohol är ingen ursäkt att bete sig hur som helst.



Kommentera inlägget här: