Hemmagjord ravioli

Idag har jag varit i farten. Började dagen med en hamburgare till lunch som blev över från gårdagens middag. Sen satte jag igång med middagen, hemmagjord ravioli. Vi fick en pastamaskin av mina föräldrar igår som kom till bra nytta. Så jag drog ihop en röra och fixade degen och förberedde maten. Efter det blev det lite av ett träningspass: bära flyttkartonger från källaren upp till lägenheten. 15 stycken..
Efter det blev det en cykeltur till Oxhagen och Felicia, stannade där i lite mer än 1 timme innan jag åkte för att köpa lite grejer till nya lägenheten. Gardiner, 4 stycken kuddar och fick en duk och en ful vas med plastblommor på köpet. På vägen hem så lyckades jag knäcka mina favorit solglasögon och himlen öppnade sig och började hagla på mig.
Middagen blev en succé, hur gott som helst med smör, flingsalt och parmesanost.
Ikväll blir det en hemmakväll med mys och film, hoppas alla har en trevlig kväll och en trevlig helg!


Kommentera inlägget här: