Seminyak 17:01

Hej på er!
Nu har det gått några dagar och här kommer en uppdatering!
Jag är i Seminyak, sen i onsdags, då mitt första hotell var stängt?! Jag blev räddad av hotellet intill som tog in mig för natten så jag fick duscha och sova efter min otroligt långa resa. Jag flög i cirka 23 timmar men allt som allt så var det runt 40 timmars resa med mellanlandningar och resa till och från flygplatsen.
Så efter en lååång resa så checkade jag in på Sari Indah Cottage för en natt, cred till dem! Sen bokade jag ett nytt hotell, lite över min budget men det var det värt!
Jag bor på helt fantastiskt fint hotell med nära till allt. Taxi och scooter taxi är väldigt billigt här. En resa kan gå från 9-55 kr beroende på hur långt man ska men det är så billigt!
Så dag 1: Jag träffade några tjejer på Finns beach club och spenderade hela dagen där med dem. Med solbädden, alkohol och mat under dagen landade jag på cirka 650 kr, vi var där mellan 14-22:30
Dag 2, jag träffade Maria, en norska tjej som också är ute och reser på egen hand, under första dagen så vi tog en dag tillsammans. Vi käkade brunch på Kynd Community, so estetiskt tilltalande och så god mat! Sen blev det några timmar på stranden, att hyra en solstol kostar cirka 75 k med en kokosnöt, så det är crika 50 kr. Senare drog vi på spa på ett helt magiskt ställe, The bodyworks, dock väldigt dyrt. Det var det dock värt!
På kvällen tog vi en taxi till Via Emilia, en italiensk restaurang i Canggu, en italiensk vän till familjen rekommenderade dem och det var helt klart den godaste pastan jag har ätit i hela mitt liv.
Dag 3, Maria åkte vidare och jag tog en heldag på stranden. Senare på kvällen möte jag på Sasha från England och Nick från Australien, för drinkar vid solnedgången. Vi hade väldigt trevligt och vi drog vidare till La Favela för mer kul, dock var jag väldigt trött och stannade bara i en timme innan jag tog en scooter hem!
Dag 4, så efter en sovmorgon och en lunch tog jag mig till en marknad för att shoppa lite. Jag köpte 2 saronger och en handväska. I vanliga fall är jag duktig på att förhandla med priset men jag var lite off my game. Men lyckades får ner priset med crika halva på båda butikerna. Nu ligger jag här på stranden och bloggar under ett parasoll och ser barnen och hundar leka i havet. Ganska fridfullt att lyssna på när havet slår mot stranden. Jag har inget speciellt planerat för ikväll, jag tror jag ska äta middag på stranden och se solen gå ner om crika 75 minuter.
Jag har mitt hotell bokat fram tills den 25e april och sen rör jag mig vidare mot Ubud. Där är det planerat att besöka tempel, vattenfall, risfält, Monkey Forrest, ett elefant reservat och mycket mer. Vi får se vart min resa för mig. En sak jag har mycket av är tid!