Från Randers till Ebeltoft

Dag 1 i Danmark med släkten:
Vi kom fram vid 20:35 igår kväll till deras hus i Randers. Vi åt lite mat och pratade. Sen ville de se en handbollsmatch och jag var så trött och mådde illa efter båtresan att jag gick och la mig. Det blåste så mycket, vilket resulterade i att båten gungade och jag blev för första gången sjösjuk. Efter att ha suttit i bilen sen 07:05-20:35 var jag lagom trött. Jag kollade på två serieavsnitt på datorn innan jag somnade.
Jag hade sagt till min bedstemor att jag vanligtvis sover till 09:30-10:15, och att jag ville sova ut då vi klev upp kl 06 dagen innan. Vid klockan 07 kommer hon in och väcker mig... Jag som var fortfarande i ett sovtillstånd visste inte var klockan var och jag sa: 10 minuter till. Somnade om och vaknade vid 10 trodde jag men när jag kollade på mobilen var kl 08 och jag sa bara nej och somnade om. Jag klev upp vid halv 10 för då hade jag "somna om huvudvärk". Lite frukost och sen var vi igång. Jag och bedstefar åkte på en liten roadtrip påväg till sommarstugan. Jag fyndade 4 stora fina vinglas och en glasbruk i en butik längs vägen. Sen handlade vi inför lunchen och middagen. Ikväll ska jag göra bakad potatis med kyckling och curryröra.
Sen vi kom fram till stugan vid halv 1 typ. Vi har än så länge ätit lunch, sett en liten fasan och en JÄTTESTOR räv som hade hittat en solplats ute på åkern. Jag filmade lite på den när bedstefar och hans vän skulle gå närmare. De trodde först att det var en varg, för att den var så stor.
Nu tar han en gubbakvart på soffan innan vi ska ut till det andra huset och måla på glas :) så har mina dagar sett ut sen jag kom hit. Imorgon ska jag tillbaka till en av butikerna jag har i idag, jag hittade några fantastiskt snygga ljuslyktor! Som också var superbilliga! Efter det ska vi till Åårhus och shoppa, och förhoppningsvis träffa min kompisar om de har tid.


De här är alltså ganska stora och kostar 99 kr(danska) styck, vilket är typ 122 kr. Jag ska ha 2 stycken :)


Kommentera inlägget här: