Att flytta inom 90 dagar

Jag är ett kontrollfreak, ja det vet jag och det är inget jag skäms över heller. Det är snarare något jag är stolt över.
Om cirka 90 dagar kommer min lägenhet att stå tom. Lägenheten jag och mitt ex flyttade till och bodde tillsammans i. Han kommer om 3 månader att flytta ut och då är den min att göra vad jag vill med. Jag står och velar mellan 2 alternativ.
1. Flytta dit och bo där.
2. Byta den mot en mindre med en lägre hyra.
Jag har, sen jag och mitt ex gjorde slut, funderat på hur jag ska göra. Bo där eller inte. Om jag skulle klara av det, efter allt vi gått igenom. Det var och är trots allt ''vår'' lägenhet. Det är mycket känslosamt. Några veckor känns det bra och jag kunde inte bry mig mindre, andra är värre. Då tvivlar jag och det känns hemskt.
Förra veckan fick jag ett datum, när han flyttar. det har snart gått 6 månader sen vi var sambos och ärligt, jag mår bra. Jag jobbar, träffar kompisar, och bara har det gött med livet. Visst, det finns dagar när det är jobbigt också men de är så pass få att det knappt märks av.
Jag fortsätter framåt, utan att ta allt för många steg tillbaka. Men nu till hela kontrollfreak grejen.
Jag gör listor, jag planerar och funderar på de mest onödiga sakerna som finns. Ni ska bara se i mina annteckningar på mobilen. Här är några exempel på vad de heter:
- Lines köplista
- Kreativa saker jag ska göra med lägenheten
- Köpa till lägenheten
- Malmbyråer (vad som ska ligga i vilken låda)
- Inredning (finns cirka 3 stycken som heter så)
 
Jag har även en lista i IKEA's app på saker jag ska och behöver köpa till lägenheten. In i minsta decilitermått. Det här är vad som får mig att blicka framåt, som får mig att tänka på annat och ärligt, det som får mig att må bra. Nej, jag är inte sjuk och dum i huvudet. Jag är bara förväntansfull på att få tillbaka min lägenhet, mitt privatliv och min framtid.
Jag är registrerad på lägenhetsbyte och har varit aktiv sen februrari, letandes. Från början var planen att flytta ihop med Melinda men hon ska nu bli sambo med hennes pojkvän. Plan 2 var att flytta till London, men med tanke på vilket kaos det är just nu med att de går ur EU, så flyttade jag på de planerna tillsvidare. SÅ nu står jag här, och funderar på hur jag ska göra.
Jag har gjort listor på vad jag behöver ha, på vad jag vill köpa till lägenheten, vad jag ska skapa själv, målat en ''planlösning'' på hur jag ska ställa mina möbler osv. OCH de är precis vad den här nya kategorin kommer att handla om. Lägenheten.
Planer, idéer, kreativitet, tips och massa DIY.
så välkomna in i min bubbla, hoppas ni ska trivas :)
 
 
Hanna:

Åh jag är precis likadan!!

Kommentera inlägget här: