DIY till lägenheten

Här kommer en av mina listor, med saker jag ska/vill göra till min lägenhet. Jag lovar att jag ska göra step by step bilder eller video när jag ska göra de hör sakerna. Men det blir inte förrän jag flyttar i Oktober :)

- Bygga en köksö med Kallax och bordsskiva. Alla sakerna på första bilden är från IKEA. Andra bilden är inspiration från Pinterest.

- Måla 3 stycken silver glitter tavlor. För många månader sen köpte jag 3 stycken canvas tavlor, omålade, och sa att jag skulle måla dem. Jag hade lite idéer men inget blev av. Nu har jag bestämt mig. Jag köpte en silverfärg för andra syften och har den kvar. Jag ska måla de i silver och sedan ha nagelglitter på. Kommer bli superfint!

- Bildcollage på ett metalstängsel och ljusslingor. Jag har köpt cirka 120 stycken bilder och tänkte att jag ska göra såhär. Ska bara lista ut vart man kan köpa ett stålstängsel.

- Dekorplast på vardagsbordet. Jag har ett vanligt, och tråkigt IKEA bord. Ett stort och vit. Jag ska köpa dekorplast, i någon form av träfärg, vilken är oklar. Jag har använt mig av dekorplast tidigare och gjort om 3 stycken malmbyråer med marmorplast och var supernöjd med resultatet.

- Silver ramar-collage. Inte helt 100 på om jag ska göra det här eller vart jag skulle ha det om jag gjorde det. Men köpa massa gamla ramar och måla om de, spika ihop det och göra något lika de som bilden längre ner.

- Ledlampor vid sängen, se bilden, inte så mycket att förklara mer än att man köper stålvajer, fästen, en vit gardin och ljusslingor.

- Organizer hyllor. Jag är tokig i organizers och har köpt många från Aliexpress. Jag har hittat fler som ska hjälpa till att göra det enklare att förvara mina smycken och smink mm. Jag ska köpa 3-4 stycken lackhyllor från IKEA, i vit. Ställa dem på rad, ovanför varandra. På varje rad ska det finnas klackar, organizers mm. Jag ska köpa 3 olika organizers, se bild nedanför.

Bildkällor: Aliexpress och Pinterest

Kommentera inlägget här: